lördag 10 maj 2014

Systertid och och nytt till trädgården!

En helmysig förmiddag fick vi jag och min syster. Vi började på Prästgår´n i Kolbäck, där inhandlades två pelargoner, en spaljepelargon "Platinum" (favorit i repris, blir kollosalt stor och blommar villigt) och en stjärnpelargon "Minnie". 





Därefter for vi vidare till Åsby Hem och Trädgård där tog vi paus för gofika och sedan blev det lite smått och gott inhandlat även där. Persilja, dragon, citronmeliss och världens sötaste akleja "Clementine Rose", kanske något av det ljuvligaste jag sett!


Så ja det var en lyckad förmiddag!


Ja, men jag glömde ju nästan bort, vi sprang ju på världens sötaste grisar där borta på Åsby!



2 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Fint med pelargoner....helst på sommaren ;))
Idag har jag haft några kunder...yippi!!
Kramis bia

Huset bakom lindarna sa...

Här är en till som älskar pelargoner! Ska hålla utkik efter den där du köpt!
Ha en fin kväll!
Kram/Finas mammis