torsdag 29 maj 2014

Sol = trädgårdsfix!

Vilken härligt solig dag vi fick idag, okej det blåser så man nästan ramlar omkull, men inne på vår pyttelilla tomt omgiven av häckar så har det faktiskt varit riktigt varmt och skönt. Mellan trädgårdarbetet hann jag med en stund i solstolen. Ännu en sån där löjligt härlig, ledig dag. Jag känner mig lyckligt lottad sådana här dagar! Att bara få vara, påta lite i jorden, sitta i en solstol och läsa och bara ladda batterierna. 

Idag har jag klippt ner björnbäret det mådde inte så bra i sina långa grenar, allt grönt hade vinat ner så det var lika bra att klippa ner det. Döm om min förvåning då jag upptäckte att det faktiskt redan börjar skjuta nya skott nerifrån, kul! Jag har även sått sockerärtor och spenat och jag har planterat ut mina dahlior så ingen mer frost nu!

Och naturligtvis har jag gått en vända med kameran!


Pion

Fingerborgsblomma

 Alunrot

Näva

Grekisk vädd



1 kommentar:

Ulla sa...

Ja, torsdagen blev en fin dag, då är det härligt att pyssla med det gröna :)