söndag 11 maj 2014

Och regnet det bara öser ner!

Vi hann klart med städdagen här på området i alla fall. Efter det hade vi ju tänkt att åka runt och kolla på lite lösningar till vårt nästa trädgårdsprojekt. Vi hann inte långt innan regnet började strila så inspirationen dog innan den ens tagit fart så att säga. 

En liten bit på väg kom vi alla fall. Det är ju som så att vi ska "skärma" av en del av altanen som vetter mot grannen för att få bort lite insyn helt enkelt. Vi har tänkt oss en spalje av något slag och som sagt flytta vårt björnbär dit så det får klättra där.  Björnbäret vi har växer så det knakar så det skulle nog inte dröja förrän vi hade en rejäl avskärmning mot grannen. Mannen kläckte idén om att ha en armeringsmatta som spalje och jag tror inte riktigt han förstod hur rätt ute han är. Jag tror det kommer bli perfekt. Jag tror dock vi får vänta några dagar till innan vi drar igång projektet så vädret blir lite bättre. 



Nu ska jag ha soffhäng här hos mig!

1 kommentar:

Ann-Sofie sa...

Hej!

Vad roligt att du hittade till min blogg. Hoppas att du fann något som du gillade.

ha en fin dag!
//Ann-Sofie