fredag 30 maj 2014

Så var det helg igen!

Om gårdagen bjöd på strålande väder så har dagens väder varit raka motsatsen, grått, trist och regnigt. Men regn behövs för naturen så det är bra ändå! 

Tidigare i våras köpte jag ju en massa lökar billigt på Lidl, jag var ju lite misstänksam över kvaliteten och om det skulle finnas någon växtkraft över huvud taget med tanke på priset. Nu kan jag avslöja att jag har 100% utdelning, det såg lite segt ut ett tag för liljorna och anemonerna men till slut har även dom bestämt sig för att växa. Nu väntar jag med spänning på blomningen. 

I trädgården i övrigt hinner man knappt med från den ena dagen till den andra, det växer så det k n a k a r. 

Riddarsporren (vit) på gång att blomma

Röd pärontomat, snart i blom

Platinum, spaljepelargonen

 Clematis, hoppas den väntar till studenten med att blomma

 Anemonerna

 Hängverbena

Jättedaggkåpa, som allra vackrast i regnet

Inga kommentarer: