torsdag 8 maj 2014

Pelargoner!

Jag har ett behov när den här årstiden kommer och det är att börja samla på mig en himlans massa pelargoner. Tyvärr har jag ingen möjlighet att övervintra som dom allra flesta pelargontokar gör utan jag får köpa ett gäng under våren/sommaren som jag tyvärr sedan får kassera för jag har ingen möjlighet att förvara dom över vintern. Det är lite sorgligt egentligen att kasta fullt friska plantor men så är det!










 Och kanske, kanske är det lite tur i oturen för tänk om jag kunde övervintra dom, då skulle dom nog vara så många till antalet nu att vi själva inte fick plats här hemma. 

Oj nu blev jag riktigt sugen på en tripp till Prästgården i Kolbäck där kan man verkligen hitta fina pelargoner. 

1 kommentar:

Ulla sa...

Visst är det härligt med pelargoner. Jag vill också alltid ha några nya varje år. Synd att du inte kan övervintra dina. Fast jag sparar inte på alla heller, en del fastnar jag mer för än andra :)
Ha det gott!