söndag 6 april 2014

Pelargoner!

Ni som följt min blogg vet ju att jag gillar pelargoner, egentligen tokgillar jag pelargoner men jag måste hålla tillbaka en hel del då jag inte har hittat något lämpligt övervintringssätt. Trots detta brukar jag ha ett antal pelargoner på altanen under sommaren. När det var som värst hade jag nog ca 30-40 olika sorter. Men det går ju inte att köpa på sig så många för att sedan kassera dom när vintern kommer det blir både dyrt och är elakt mot dom små skönheterna. 

Det har redan flyttat hem ett antal sticklingar samt en "normalstor" pelargon som redan är i full blom, så nu längtar jag verkligen tills man får börja pynta altanen med pelargoner och annat blomster. 


Årets Pelargon 2014 - Pelargonium x hortorum MOONLIGHT-SERIEN
 'Katy 13'




1 kommentar:

House and Garden by Bia sa...

Har också köpt årets pelargon, hihi...visar den på bloggen jag också ;))...i förra inlägget....fast mest gillar jag Mårbacka...köper alltid två till köksfönstret på torpet till sommaren ;))...det är ett måste, hihi....
Kram bia