fredag 11 april 2014

Freeeedag!

Idag har vi fått lyssna på en riktigt spännande föreläsning på jobbet, om APD (auditiva signalbearbetningsbesvär). Det betyder i princip att man inte har fel på hörseln men signalerna i hjärnan kan inte bearbeta informationen som kommer in via öronen och detta kan ställa till samma bekymmer som vid hörselnedsättning. Mycket spännande. Så mycket mer hann jag inte inte med på jobbet eftersom jag bara jobbar till 12.00 på fredagar. 

Har varit och handlat lite, bland annat köttfärs så nu har jag kokat skonkost till Pedro för burkmaten kladdar bara ihop sig i gommen så det ville han inte äta. Nu får han äta köttfärs som jag kok/stekt i mycket smör och lite vatten och så har jag kokat ris och blandat i. Mjuk mat och små bitar som passar alldeles utmärkt för en öm mun. 

Sedan har jag röjt lite här hemma, gjort lite fredagsfint och nu, nu myser jag bara in fredagen! Sååååå skönt!


Bjuder på lite härliga äppelblomster från min systers trädgård!

Inga kommentarer: