söndag 29 januari 2012

My new favourite!

För några veckor sedan var vi hemma hos kompisar på middag och då fick jag göra en ny bekantskap, nämligen chaitea (eller chailatte). Mmmmm så gott, det är svart tea som är kryddat med indiska kryddor. Den har en alldeles underbart len och mjuk smak. Igår när jag sprang förbi ett Espresso house såg jag till att handla med mig en burk hem. I förmiddags efter Bellas och min PW på dryga 6 km kokade jag upp och skummade mjölk, blandade i 1,5 msk chaitea och NJÖT.

På tal om att njuta, visst är det väl härligt nu när det är säsong för tulpaner, denna bukett fick jag av min syster i fredags. Det är så fint med färska blommor på bordet, man borde unna sig det lite oftare.

Nu ska vi strax iväg på kalas, vi firar Oht 17 år (i efterskott då han var sjuk på sin födelsedag). Jag tror det vankas lite god thaimat :)

Inga kommentarer: