söndag 8 januari 2012

1 mil!

Jag, Janne och Bella har varit ute på 1 mils powerwalk i det härligt, soliga, kalla vädret. Nu ska vi läggas oss i soffan och käka godis och titta på skidor. Yeah!


Imorgon är det tillbaks till vardags rutiner igen. Skoldags för Tim. Motionsdags för mig, Janne och Tim. Äta mer vettigt och sist men inte minst nedräkning på jobbet, 4 dagar kvar.

En del av er som läser min blogg undrade vad jag jobbar med: Jag är läkarsekreterare och har sista knappa 1,5 året jobbat på en privat (ni vet det som börjar på C) familjeläkarmottagning här i stan. Jag går nu tillbaks till landstinget och börjar som läkarsekreterare på Kvinnokliniken fredag den 13 januari (jag är inte skrockfull, hihi!). Det blir att lära sig ett nytt journalsystem, ny terminologi men framför allt så får jag yrkeskollegor, wihoooo!!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Oh vad skönt det låter: godis och skidor i soffan. Här zappar vi mellan skidor och fotboll idag.

Låter bra med det nya jobbet ;)

Ha en fortsatt skön dag!

Kram kram

Skruttmärtha sa...

Då var mitt minne lite snällt hade för mej att du jobba inom vården.
Skulle köpa en sån mössa med skinntofs. Men dom tog slut fort.
Ska bli kul att sticka, man stickar tofsen oxå.
Ha det bäst.
Kramen