lördag 26 februari 2011

Lördagmorgon!


Har precis varit ute med hundarna. Idag är det betydligt behagligare temperatur om man jämför med sista veckan, bara -1 grad. Håller som bäst på att förbereda frukosten, kokar lite ägg. Planerar även maten för de närmsta dagarna, har tittat lite i en GI-kokbok jag lånat och hittat en kycklingtacogratäng som verkar supergod. Den kanske det blir ikväll. Har även hittat ett omega-3 bröd som jag skulle vilja testa, det innehåller massor med frön, nötter, dadlar och grahamsmjöl, filmjölk och sirap. En salamipaj står också högt på önskelistan. Ni märker att jag är lite hungrig va, sugen på allt möjligt....Vartefter jag testar receptet lägger jag ut bilder och recept.


Hoppas att jag ska få med Janne ner på stan en sväng. I vår nya galleria har dom en restaurang där dom har lite goda GI-rätter, skulle vara trevligt med en lunch ute.


Vad ska ni göra en lördag som denna.


2 kommentarer:

Fenixmonas sa...

Om du klickar ner så markören står under texten när du lägger in bilden så ska det fungera. kramiz

Skruttmärtha sa...

Vilken söt bild.
Något pyssel blir det varje dag för mej.
Hämta paket från Panduro igår med massa stämplar ska försöka mej på och stämpla och måla på korten.
Vad heter kokboken du lånat?
Har anmält mej till en dietistgrupp för en månad sen har inget hört och den börjar på tisdag.
Ha en härlig lördag.
Kramar