måndag 26 augusti 2013

Att redan ha en längtan tillbaka!

Mallorca, Palma, jag är som nyförälskad. Vi åkte dit jag och mannen över en långhelg i september förra året och jag blev kär på nytt! Var mycket på "Mallis" när jag var ung, på Magaluf och partade, jösses vad vi partade. Det var tider det. 

Nu en hel livstid senare upptäcker man andra saker med Mallorca, vilken vacker ö att upptäcka, så nära det ligger till skillnad från Thailand, vad skönt det är att flyga från hemstaden trots att det är Ryan Air. Ja fördelarna är många med Mallorca. 

I maj var jag där med en kompis. Det var min första kompisresa i riktigt vuxen ålder. Vi hade det också kanonbra! Då i maj var det inte så varmt så det var skönt att promenera och det gjorde vi, massor. Vi shoppade lite, åt gott och solade trots att det blåste kyliga vindar, men sola skulle vi!

Nu i augusti var mannen och jag tillbaka för 5 dagar, vi bodde på underbara hotell Feliz, ett svenskägt hotell med härlig inredning och en makalös utsikt över Palmabukten. Den här gången var det varmt, riktigt varmt så promenaderna blev inte många. Istället upptäckte vi lokalbussarna och dom små stränderna som ligger endast 10 minuter bort med lokalbussen. Härliga dagar var det. 

Och nu, nu längtar jag redan tillbaka.........






Inga kommentarer: