söndag 16 november 2008

Övningskörning!

Igår var en sån där riktigt seg dagen efter dag och det fastän det blev så lugnt i fredags. Konstigt att man ska bli så sliten efter en utekväll nu för tiden.
Idag har det i alla fall varit en lite piggare dag. I veckan bokade jag in ett par körlektioner på min körskola där jag anmälde mig i april!!!! Ja, jag vet! Började övningsköra lite i våras/försommaren med J men sen rann det liksom ut i sanden, jag tyckte det var lite jobbigt att vara ute i trafiken och köra och det blev längre och längre mellan övningskörningarna.Dock är jag ju alldeles för snål för att låta flera tusen kronor gå till spillo på körskolan så nu i veckan tog jag mig i kragen och bokade upp några lektioner. Bestämde mig också för att ta upp "lektionerna" med J. Jag tyckte vi skulle ut till vårt nybörjarplace på Finnslätten men nejdå. Jag fick sätta mig bakom ratten redan hemma på garageplan och sedan bar det av. Vi var nog ute i 45 minuter och körde och det gick riktigt bra, det känns så jävla skönt! Jag måste börja tro på mig själv, jag kan ju faktiskt. Synd att man ska ha så liten tro på sig själv, trots att J uppmuntrar och säger att jag är duktig så tar jag det inte till mig. Knäppa jag!
På eftermiddagen fick vi fikafrämmande av lillebror, fru och son, det var trevligt att ses, det var så länge sedan! Efter det gick J och jag ut och gick i 45 minuter och nu har vi ätit en god tacomiddag. En skön söndag med andra ord!

Inga kommentarer: