torsdag 13 november 2008

Grusade vägar är inte kul!

Säsongens första halka var här för någon vecka sedan, det måste nog ha varit halt i några timmar totalt och genast är sandbilen ute och vräker ut tonvis med små vassa stenar! Nu tre punkteringar senare har jag redan tröttnat och längtar till sopmaskinen kommer, det gör den i maj, förstår ni hur långt det är dit! Nåja, nu köpte gubben min rejäla däck till cykeln, Nokian Hakkapelitta, måtte dom hålla bättre än ICA:s däck.
Sonen har varit genomförkyld nu i drygt två veckor och idag när han vaknade var han så täppt, och hade så ont i huvudet när han böjde sig ner, så han fick vara hemma! Det känns som han behöver få vila från både skolgympa (5 dagar i veckan) och handbollsträning (3 dagar i veckan) i några dagar och ge förkylningen en chans att få läka ut!
Jag hör till dom där få 40-åringarna som ännu inte har körkort. Försöker råda bot på det sedan ett halvår. Det går väl inte i raketfart direkt, tycker det är rätt tråkigt att vara ute och övningsköra och det känns som om gubben och jag inte är en bra kombination i övningskörnings- situationer. Nåja, nu har jag i alla fall bokat lektioner på en körskola här i stan, den 3:e december ska jag ut och köra! Hua, känner mig nervös redan! Hoppas jag kan hitta motivationen så det där himla körkortet blir mitt någongång!

Inga kommentarer: