lördag 19 oktober 2013

Förvaring!

Ja jösses, det blev inte bara gardintyg inhandlat på IKEA, det blev skåp också och bänkskivor. Det där med förvaring alltså, kan man få för mycket utrymme att stoppa saker i, jag tror inte det. Ändå tycker jag att vi är ganska bra på att rensa bort sådant vi inte längre använder. 
Det jag märkt är att jag inte vill ha en massa onödigt stå framme, sådant som en kaffebryggare som vi använder någon gång då och då, Janne har ju sin kapselmaskin som han kör på vardagarna, det är bara när vi har flera kaffegäster som bryggaren används. Varför ska den då stå framme? Eller sodastreamern eller .... ja listan kan göras lång. I köket har vi haft en skänk stått med både skåp men sedan en del öppna hyllor och den har irriterat mig enormt sista tiden. Ja men ni vet man slänger in tidningar, kokböckerna står slängda i dom öppna hyllorna, bordstabletterna ligger slängda i ett öppet utrymme. Man ser röran heeela tiden. Jag vill INTE se det längre, så nu har vi köpt skåp, med dörrar, vita släta skåpluckor som öppnas genom att trycka till på dörren, så inte ens ett handtag finns det på dom. För att täcka skarvarna upptill (det blev två 80-skåp) ska vi lägga på en bänkskiva som ser ut som granit (laminat). Sen blev det gardiner också, men det tar vi morgon, bänkskivan och gardinerna fixar vi imorgon. Nu har vi tagit kväll, och diskbråcket skriker lite i protest mot alla tunga paket som burits. Men det blir bra för för mycket förvaring det kan man inte få!


Gardintyget från IKEA, lite hysteriskt färgglatt men jag tror det kan bli bra och lite crazy, precis som jag känner mig mest hela tiden!

1 kommentar:

Fenixmonas sa...

Så fint att få "ordning på torpet", även här har mycket plockats bort, getts bort och kastats...har inte plats för sådana fina skåp som du nu har. Kramiz