lördag 20 juli 2013

Grekisk vädd!

I min rabatt på "baksidan" så har jag en grekisk vädd. Det är en tacksam växt. Blommar som bara den hela sommaren. När min goa vän Anette kom över häromdagen frågade hon om hon fick ta några och ha i vaser inne och det fick hon ju naturligtvis. Att inte du plockar och har dom inne, dom är ju så fina sa hon... Och ja, det är ju sant så i morse efter hårt trädgårdsjobbande så tog jag och klippte av några och satte i en liten vas, fint blev det.


Är så nöjd med att jag tog tag i trädgården det första jag gjorde nu på semestern. I tisdags när jag var ledig storstädade jag hela altanen + skurade lounchgruppen. I morse när jag vaknade rensade jag ogräs i rabatten och planterade om några stackare till pelargoner som jag misskött. Nu har dom fått nya, större krukor och fräsch jord. 




Nu ska jag ta min bok, en kall öl och  lägga mig i soffan på altanen. 

1 kommentar:

Anette sa...

Vad var det jag sa...blommorna är jättefina inne i vas.
Kram