tisdag 9 augusti 2011

På agendan idag!

Sonen och jag ska ta oss ner till stan för lite hårklippning. Därefter är det fortsatt plockning som gäller. Som om det inte vore nog med att vi påbörjat två projekt med rumsrenovering så får vi en ny värmepanna imorgon bitti också. I torsdags drog vår gamla panna sin sista suck, den har hållit bra ändå, 19 år gammal var den. Det är bara att börja röja i tvättstugan med andra ord. Det är i och för sig väldigt bra för nu får man en riktig genomgång av allt skit man samlat på sig där. Kanske blir det en sväng till Bauhaus och Hedbergs golv för att kolla in golv/mattor. Jag börjar mer och mer bli inne på en riktigt "korthårig" (heter det så?) heltäckningsmatta att lägga in i sonens nya rum....funderar vidare på den. Annars ett gråsvart golv av något slag. Spännnande, vet inte ens om det finns såna mattor vi är ute efter. Nej nu blir det lite frukost och sedan duschen...Ha en great dag alla där ute.

5 kommentarer:

Tove sa...

Blev det samma fondvägg som Abbe har? Den är läcker :-) Kram!

kinab sa...

Tove:Japp det blev det:) den är ju skitsnygg och det var den enda han kunde tänka sig :) Kram!

Viktkamp sa...

Har svårt för heltäckningsmattor, får man dem rena liksom? =/ Kram

Lisa sa...

Heltäckningsmattor är det nya som kommer! Och tydligen ska de vara betydligt mer hygiensika än vad de var tidigare under åren. Till viss del eftersom de binder damm och annat som kan irritera känsliga personer. Det fick jag i alla fall lära mig medan jag jobbade i branschen!

Lycka till! Visa gärna bilder sedan! :)

Kram,
Lisa

Anonym sa...

Det var ju i alla fall en bra tid på året för en värmepanna att lägga av. Betydligt värre om det händer mitt i vintern...
:-)