lördag 5 april 2014

Morgonstund har guld i mun!

Det stämmer verkligen. Jag gillar dom här tidiga morgnarna när man inte har några krav om att gå till jobbet. Den där stunden där du får rå om dig själv och tiden, att göra vad du vill med. Oftast blir det en promenad eller löptur dessa tidiga helgmorgnar. Dom boostar mig för resten av dagen så att säga. Idag tog jag mig en 5,4 km lång löptur. Hade inga större förhoppningar efter gårdagens 1,3 mil i benen men det gick bra faktiskt. Hade både energi och styrka kände jag. Solen sken från en klarblå himmel och temperaturen höll sig kring 0-strecket. Men redan vid 8 på morgonen så känner man att solen värmer, så härligt. 




Idag ska vi ha lite städdag här hemma om jag får bestämma, det behöver röjas både här och där och det största projektet är vår walk in closet som ser ut som ett smärre bombnedslag. 

1 kommentar:

Huset bakom lindarna sa...

Så härligt med en frisk tur en tidig morgon! Innan människor och trafik har vaknat! Här hade vi -7 grader tidigt i morse, men nu strålar solen. Jag har varit ute i trädgården en stund och rensat, men vinden är kall!
Ha en fin helg!
Kram/Finas mammis