torsdag 10 april 2014

I väntan på Pedro!

Just nu ligger Pedro på operationsbordet! Fick en liten uppdatering nyss. Dom har hittat en tand med hål och förmodligen rotpåverkan, den måste tas bort naturligtvis, hos hundar gör man inga rotfyllningar. Dom ville ta 4 röntgenbilder för att se så att det inte gömmer sig några fler obehagliga överraskningar därunder, det är bra, för några obehagliga överraskningar vill vi inte ha!

En sak som detta fört med sig är: ATT JAG SKA BÖRJA BORSTA TÄNDERNA på mina hundar. Ja jag har slarvat med det. Vad jag däremot gjort är att jag har gått till en veterinär vartannat till varje år som sederat (lugnande) hundarna och som tagit bort tandstenen. Grejen är att när man bara sederar så kommer man inte åt den gömda tandstenen, den som sitter under tandköttet på hundarna och det är tydligen den som är FARLIG. Under sedering skulle detta bli alldeles för smärtsamt för hundarna. 

Så från och med nu ska hundarnas tänder borstas en gång om dagen och till Bella ska det bokas en tid för tandstenssanering i narkos så det blir ordentligt rent i hennes mun också. 






I alla fall under tiden som vi väntar oroligt här hemma så har Bella och jag varit ute i den härliga vårsolen (tror vi bor på rätt ställe idag för jag tror det var typ en liten, liten fläck av Sverige som har detta väder och resten av Sverige har mulet och regn). 


Inga kommentarer: