lördag 14 december 2013

Strákur!

Idag har jag varit ute och ridit islandshäst. Hon som äger stallet hade valt ut en häst åt mig som hon trodde skulle passa mig och om jag inte tyckte att det var vad jag sökte så skulle jag få prova mig fram tills jag fann någon jag gillade. Men hon hade valt helt rätt, det bara klickade så där på en gång. Han heter Strákur (Strajkur) och var en himla mysig, snäll och trevlig bekantskap. Jag känner att just nu behöver jag inte känna mig för med någon annan, jag vill ha Strákur, han och jag passade bra ihop. 

Stallkatter fanns det gott om också och en var speciellt förtjust i att sitta på Strákurs rygg för att få lite värme, så himla söt. 
Imorgon och ett par dagar framåt kommer jag med all säkerhet ha världens träningsvärk, men det är det värt!

Inga kommentarer: