onsdag 26 februari 2014

Lite lyx i tillvaron!

Jag tycker att snygga naglar är bland det kvinnligaste som finns. Jag kan få egna långa naglar, problemet är att så fort jag får ut lite längd på tumnaglarna så går dom av på halva nageln, fattar ni hur ont det gör och hur fult det är. Sånt där är verkligen det värsta jag vet. Dessutom när man har "egna" naglar så kräver dom en massa arbete för att se fina ut och det är inte  riktigt min grej heller, jag är för otålig. 

Så, jag bestämde mig för att unna mig fina naglar igen, jag har ju mina perioder, hehe! Har provat ett nytt ställe denna gång: Happy Nails heter dom och finns i Örebro och Västerås. Det är vietnameser som har salongen. Riktigt proffsiga faktiskt. Bra grejer med stora utblås för att undvika damm mm mm. Den här gången provade jag akrylnaglar. Om jag läst på rätt så ska det vara mer hållbart än gelé, man slipper UV-lampan som gör fasen så ont. Nackdelarna är att det dammar mer när dom "gör dom", filar, slipar mm. Och så priset förstås, nästan halva priset mot gelénaglarna. 

Jag får lov att återkomma angående hållbarheten vid ett senare tillfälle, när jag hunnit "prova" dom ett tag. 


/Kina

Inga kommentarer: