fredag 9 januari 2009

Härliga fredag!

Vad skönt att det är fredag! Idag när jag cyklade till och från jobbet stänkte det upp snö på hela underbenen så jag var totalt dyngsur både när jag kom till jobbet och när jag kom hem. Tyckte väl att jag kunde lämna överdragsbyxorna hemma när det var 3+ och klart väder men nejdå, då stänker skiten upp från cykelbanan man kör på! Det är inte snällt tycker jag. Nu har jag städat undan det sista av julen, sitter här och funderar på om jag ska orka sätta upp nya gardiner i köket eller om det ska få vara till imorgon, får nog ingen riktig fredagsro innan jag fixat det om jag känner mig själv rätt.

Igår slog jag personligt rekord på stegmätaren, jag lyckades få ihop dryga 21 000 steg! Det ni. Tog en kortare promenad på lunchen, ibland är det skönt att få komma ifrån jobbet en stund och sedan var J och jag ute och tog en rejält promenad på kvällen. Idag ser det dock sämre ut, får vara glad om jag ens kommer upp i dom rekommenderade 10 000 stegen, trots att jag farit runt med dammsugaren och städat undan resterna av julen. Nåja, dagen är inte slut än.

Ikväll blir det pasta med räkor, spenat och chili, fick det hemma hos min systerdotter i somras när vi var och hälsade på dom och nu tänkte jag prova det själv. Är ju egentligen ingen fisk, skaldjursmänniska men det är ju nyttigt och det här var riktigt gott så då kan man ju offra sig.

Inga kommentarer: