onsdag 19 november 2008

Ute faller snön

och här inne sitter jag och har det bra! Annat var det för en dryg timme sedan när jag stretade hem på cykeln i motvind och snöoväder.

Hade lunchdate med gubben min och sedan tid hos frissan. Det finns inget skönare än att få håret tvättat av någon annan än sig själv, suck, det är nästan så man somnar. En toppning och urklippning senare och fina fixade lockar går jag ut till värsta snövädret. Hur snygg var jag när jag kom hem efter cykelturen?

Nåja, inte gråta över spilld mjölk, får vara fin i håret en annan dag! Nu sitter jag här i mjukisbrallor, lite tända ljus och skriver. Hunden snusar i korgen bakom ryggen och i köket sitter T och gör läxorna. Mysigt!

Nu är det dags för läxförhör och efter det ska jag fixa lite kvällsmat!

1 kommentar:

Anonym sa...

Nästan så cykelture och den förstörda frisyren var värt det, eller? :-)