lördag 15 november 2008

Förfesten är alltid roligast!

Brukar det heta och det stämmer nog ganska bra. Vi sammanstrålade på J:s jobb, han jobbar i stan, så utbudet av takeaway är ganska stort. Satt och snackade en bra stund och sedan gick våra snälla män ut och hämtade matlistor från närbelägna restauranger. Till slut bestämde vi oss för grekiskt och kinesiskt. Jag tror alla var nöjda med sin mat, jag var i alla fall det. Kycklingspett, tzatziki, och pommes, det var gott. Vid strax efter halv elva tågade vi vidare mot Blue moon bar, det var väl rätt okej där men jag måste säga att jag kände mig rätt gammal igår (eller kan det vara så att jag inte druckit tillräckligt mycket?). Nej, det kändes som om det var sista svängen på krogen på det där viset. Att gå ut och äta på en mysig restaurang, att sitta och snacka, äta gott och dricka ett gott glas vin börjar nog bli mer min melodi!
Jag och J tog en taxi hem vid strax efter 12.00. Hemma låg sonen och hunden och snusade så gott i vår säng, han är stor killen nu, som klarar sig själv några timmar när mamma och pappa går ut och har lite kul!

Inga kommentarer: