måndag 19 maj 2014

Jag råkade svimma.......

Idag direkt på morgonen skulle jag till min vårdcentral och ta prover, det gick inge bra. Jag råka svimma av en kort stund! Jag vete sjutton vad som hänt, jag har alltid varit lättstucken, jag är ju för böveln blodgivare. Dock var sista blodgivningen en mardröm då första sticket inte gav något blod vid själva givningen men för att sedan sippra blod fram till kvällen. Dom stack och stack och till slut gick det i alla fall men rädslan hade nog sått ett litet frö. 

Jag var rejält nervös när jag gick iväg och ja idag var det om möjligt ännu svårare, flera nålstick i båda armarna och till slut hittade dom ett kärl som var villigt att ge ifrån sig dom 7 rören blod doktorn ville ha. När det var klart kände jag att jag blev och yr och pang så försvann jag. Dom fick snabbt fram en bår och där blev jag liggande en halvtimme innan dom vågade släppa iväg mig. Jag kan säga så här, jag gick inte tillbaks till jobbet efteråt, eller jo det gjorde jag men bara för att stänga av datorn och ta mina grejer. 

Mannen kom och skjutsade hem mig och därefter har jag mest sovit till och från hela dagen. Rädslan för provtagning och blodgivning, ja den har nog slagit rot ordentligt känns det som!


Inget fotograferande idag så jag lägger ut en gammal bild på en massa gerberor som jag köpte till en middagsbjudning i höstas. 
Visst är dom väl vackra?

1 kommentar:

Anneli sa...

Näe, stackars dig!
Så tråkigt om det har blivit en rädsla hos dig.......för ibland är man ju bara tvungen att ta prover.
Hoppas att proverna är ok i alla fall och att du mår bra nu.

kram Anneli