onsdag 25 maj 2011

Opererad!

Ibland kan dagarna ta dig med storm. Igår var det en sådan dag. Sedan drygt ett år har jag haft en liten knöl under vänster ögonlock, den har långsamt växt till sig och jag har tyckt att den varit så ful och jag har velat bli av med den. Eftersom jag arbetar på en vårdcentral har jag rådfrågat mina kollegor men alla har sagt att den där kommer man inte göra något åt. Nåja till slut gick jag till min egen vårdcentral och där fick jag en remiss till ögonkliniken. 3 månader hade precis på dagens passerats i måndags när jag fick ett telefonsamtal från Ögonkliniken. Dom frågade om jag hade kvar knölen och när jag svarade ja, fick jag en återbudstid dagen efter, alltså igår. Åker dit i tron att doktorn bara ska ta en titt på den för att sedan säga, nej det blir ingen operation eller ja det blir en operation men väntetiden är lång. Döm om min förvåning när det kommer en operationsklädd sköterska och ropar upp mitt namn, ännu mer förvånad blir jag när hon tar fram ett sånt där armband som dom sätter på en när man blir inskriven. Jag frågar lite skrämt: Ska jag opereras idag? -Ja, visst säger hon, du vill väl inte ha kvar knölen? - Nej, men jag trodde nog att det skulle bli ett läkarbesök först och sedan KANSKE en operation. -Nej, här är vi effektiva säger hon. Åh vad bra tänkte jag, inte hann jag gå och vara nervös heller och nu är det gjort. Nu är mitt ögonlock så fint. Jag ser lite suddigt bara, jag har fått någon salva att droppa i ögat flera gånger om dagen och såret (som sitter på insidan av ögonlocket) skaver lite mot ögat men annars är det kanon. Som sagt ibland är sjukvården väldigt effektiv.

1 kommentar:

amandah sa...

Hej!
Jag har oturen och har fått inkaplade vaglar på båda ögonen, och det har jag gått med i 4 veckor tid. Jag fick en salva men den tålde jag tyvärr inte.
Så jag undrar, hur länge gick du med dina vaglar, och hur gick operationen till och tog det lång tid för såret att läka osv*?
Sjukt tacksam för svar.

/ tiepamandahh.se